Iratbetekintés és iratmásolat iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton a földhivatalnál – a Budapest Főváros Kormányhivatalának Földhivatala tájékoztatója.
A jogi képviselők kérelmeiket a jövőben az alábbi e-mail címekre is megküldhetik: iratmasolat1@takarnet.hu (Budapesti 1. Számú Földhivatal kezelésében lévő iratok), iratmasolat2@takarnet.hu (Budapesti 2. Számú Földhivatal kezelésében lévő iratok).A kérelemben pontosan meg kell jelölni az érintett ingatlan helyrajzi számát, az ügyiratszámot, valamint azt, hogy az egész iratanyagról vagy annak egy részéről kérnek másolatot.
A kérelem mellé csatolni kell a jogosultság igazolásához szükséges dokumentumok másolatát, amelyeket átvételkor eredetiben is be kell mutatni.
Az iratbetekintés, valamint az elkészült iratmásolatok átvételének időpontjáról a kerületi földhivatalok elektronikus úton értesítik az ügyfeleket.
Az ingatlan-nyilvántartási bejegyzések alapjául szolgáló okiratok az alábbi hivatalok kezelésében érhetők el:
Budapest Főváros Levéltára 1139 Bp.,Teve u. 3-5. | Budapesti 2. Számú Földhivatal1149 Bp.,Bosnyák tér 5. | Budapesti 1. Számú Földhivatal1111 Bp.,Budafoki út 59. |
1972-ig egész Budapest területére vonatkozóan | 1973-1993 egész Budapest területére,
2005-től az illetékességhez tartozó kerületekre, 2013. január 1-jétől a XVII. kerületi ügyiratokra vonatkozóan |
1994-2004 egész Budapest területére,
2005-től az illetékességhez tartozó kerületekre, 2012. december 31-éig a XVII. kerületi ügyiratokra vonatkozóan |
Forrás: BÜK Hírlevél – 322. szám
http://fovaros.foldhivatal.hu/content/view/130/219/